نوشته شده توسط : rahimi

موتور  دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می‌گردند.

موتور دیزل چگونه کار میکند؟

موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.

ساختمان دیزل ها:

موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای VV یا خورجینی تقسیم‌بندی می‌کردند و ... ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند؛ بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.


1. پمپ انژکتور: وظیفه تنظیم میزان سوخت و تأمین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.
2. انژکتورها: باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند.
3. فیلترهای سوخت: باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند.
4. لوله‌های انتقال سوخت: می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.
5. توربوشارژر:باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند.

انواع دیزل های آذر موتور



:: برچسب‌ها: موتور دیزل , موتور دیزل لوول , موتور دیزل میتسوبیشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
توربو ژنراتورها یکی از اجزای افزایش دهنده توان دیزل و در نتیجه ژنراتورها هستند. کار اصلی توربو شارژر در حقیقت متراکم نمودن بیشتر هوای ورودی به موتور است.
یکی از پارامترهایی که در هر موتور دیزل و یا گازسوز مطرح میگردد نسبت تراکم آن موتور میباشد. در واقع هرچه این نسبت تراکم بالاتر باشد میزان کار ناشی از احتراق گاز داخل پیستون بیشتر خواهد بود. توربوشارژرها در واقع یک کمپرسور کوچک هستند با این تفاوت که نیرونی دورانی خود را از گازهای خروجی از موتور (اگزوز) که هیچ کاربری دیگری ندارند تمانین میکنند.
 

در حقیقت این کمرسور از دو صفحه پروانه ای که با یک محور به هم متصل شده اند تشکیل شده. یک سمت این محور که دارای صفحه پروانه ای شکل است در مسیر خروجی اگزوز و سمت دیگر آن در مسیر ورودی هوای موتور(منیفولد هوا) قرار دارد. صفحه ای که در سمت گازهای خروجی از موتور دیزل قرار دارند توربین و صفحه ای که در سمت گازهای ورودی به موتور قرار دارند کمپرسور نام دارد (گازهای خروجی به رنگ قرمز و گازهای ورودی به رنگ آبی نمایش داده شده اند).


 
صفحه توربین هنگام عبور گازهای خروجی از از روی شروع به گردش میکند. در نتیجه این امر محور و کمپرسور سمت دیگر نیز دوران نموده و هوای ورودی به موتور را متراکم میکند. در اصطلاح به این نوع کمپرسورها کمپرسورهای گریز از مرکز یا Centrifugal گویند.میزان افزایش فشار در این کمپرسورها 5 برابر میباشد. به دلیل همین افزایش فشار قابل توجه است که توان موتور دیزل یا گازسوز و در نتیجه توان خروجی ژنراتور بسیار افزایش میابد.چون توربو شارژر از گازهای بدون استفاده از خروجی اگزوز جهت تامین قدرت دورانی خود استفاده میکند تاثیر بسیاری بر روی افزایش راندمان دیزل ژنراتور دارد.
 

چگونه از روی نام موتور دیزل ژنراتور تشخیص دهیم که دارای توربوشارژر است؟

 
در دیزل ژنراتور پرکینز که جهت کوپل با ژنراتورها (Power Generation) وتولید برق استفاده میشوند میتوان از روی نام موتور این مسئله را تشخیص داد. به این ترتیب که بعد در قسمت دوم نام موتور از یک حرف " T " استفاده شده است. به عنوان مثال موتور1103A-33G و یا موتور دیزل 404D-22G فاقد توربو شارژر هستند. اما موتور دیزل 1103A-33TG1 و یا موتور 1006TAG دارای توربو ژنراتور هستند.
 
 

آیا دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای گازسوز باید حتماً توربو شارژ داشته باشند؟

 
هرگز الزامی به استفاده از توربوشارژر بر روی دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای گازسوز و یا هر موتور دیگری نیست! اما استفاده از توربوشارژر در یک موتور سبب افزایش فشار هوای ورودی به موتور و در نتیجه افزایش توان خروجی آن میگردد. در واقع همانطور که قبلاً گفته شد استفاده از توربو شارژر سبب افزایش راندمان کل مجموعه دیزل ژنراتور میگردد. به این معنا که به ازای مقدار مشخصی از سوخت دیزل شما توان الکتریکی بیشتری را از ژنراتور دارای توربو شارژر میتوانید بگیرید.به عنوان مثال ژنراتوری که دارای موتور دیزل 1103A-33G میباشد حداکثر توان نامی خروجی آن 33KVA میباشد. حال اگر موتور دیزل این ژنراتور با همان موتور اما از نوع توربوشارژر دار یعنی مدل 1103A-33TG1 استفاده گردد توان نامی خروجی ژنراتور تا میزان 50KVA افزایش میابد. البته استفاده از افتر کول نیز سبب افزایش توان خروجی از موتور میگردد که آن را در بخشهای بعد توضیح خواهیم داد. پس در واقع استفاده از توربو شارژر بر روی یک موتور سبب افزایش توان خروجی آن به ازای مصرف مشخص سوخت میگردد. البته باید توجه داشت که نصب توربو ژنراتور نیاز به روغن کاری بسیار پر قدرت محور آن دارد. لذا استفاده از یک لاین مستقیم جهت روانکاری محور آن الزامی است. همچنین مباحث مربوط به انتقال حرارت در توربو شارژرها مسئله دیگری هستند که در صورت تمایل میتوانید در مورد آنها مطالعه نمایید.


:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا , ژنراتور مکالته , موتور دیزل , دیزل میتسوبیشی , دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
شوینده فشار قوی با كارواش صنعتی دستگاهی است که آب را با فشار بسیار زیار پاشش می کند و به علت فشار بالایی که دارد ، جرم و کثیفی ها را به راحتی از بین برده و پاک می کند. كارواش صنعتی با پاشش فشار قوی سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاک می نماید که علاوه بر کاهش مصرف آب باعث افزایش کارایی و کیفیت و سرعت عملیات در نظافتی می گردد. كارواش صنعتی بسته به نیاز در 2 مدل آب سرد و آب گرم عرضه می شود. دستگاه های فشار قوی طوری طراحی شده اند که می توانند به سادگی خاک ، گرد و غبار ، گل و لای ، رنگ و دیگر کثیفی ها را از روی سطح بردارند. دلیل آنکه دستگاه های فشار قوی آب جزو پرطرفدار ترین دستگاه های نظافت صنعتی محسوب می شوند ، سادگی در استفاده و توانایی نظافت فضاهای وسیع و دور از دسترس می باشد.

انواع دستگاه های فشار قوی آب ( كارواش صنعتی )

انواع كارواش صنعتی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند ، كارواش صنعتی آب سرد و كارواش صنعتی آب گرم. شوینده فشار قوی یا كارواش صنعتی آب سرد توانایی جرم زدایی و شستشوی سطوح مختلف مانند نمای ساختمان ها ، کف پارکینگ ها ، استخر ، ماشین های صنعتی و... را دارد. کارواش آب گرم یا كارواش صنعتی آب گرم علاوه بر قابلیت های آب سرد توانایی شستشوی سطوح چرب و روغنی و ماشین های صنعتی و مناسب برای کف کارخانجات است.

نحوه عملکرد دستگاه های شوینده فشار قوی

بیشتر شوینده های فشار قوی می توانند به صورت خانگی و یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. تنها کافیست شیلنگ ورودی را به یک منبع آب وصل کنیم. بعضی از مدل ها دارای مخزن جهت نگهداری آب نیز دارند. موتور ، آب را تحت فشار بالا قرار می دهد و سپس آن را رها می کند تا با سرعت بالا از نازل پاشش شود. دکمه ای در نزدیکی نازل وجود دارد که به وسیله آن می توانید پاشش را شروع یا متوقف کنید ، در برخی از مدل ها امکان تنظیم فشار آب نیز گنجانده شده است.


:: برچسب‌ها: کارواش صنعتی , کارواش صنعتی آنووی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
تابلو : محفظه ای است فلزی یا غیر فلزی که تجهیزات در آن نصب شده و ارتباط الکتریکی توسط هادی ها برقرار شده و محفظه آماده بهره برداری می شود . تابلوی برق به عنوان مجموعه ای که در آن یک یا چند وسیله قطع و وصل همراه با تجهیزات کنترل ، اندازه گیری ، حفاظتی ، تنظیم کننده و غیره ؛ به منظور ایجاد ارتباطات لازم بین آنها و سایر تجهیزات خارج از تابلو وجود دارد ، می باشد . به طور کلی هرجا که بحث بهره برداری انرژی الکتریکی در تولید ، انتقال و توزیع و تبدیل انرژی الکتریکی و کنترل تجهیزات مصرف کننده انرژی الکتریکی مطرح باشد ، وجود تابلوهای برق ضرورت می یابد . تابلوهای برق را می توان از جنبه های گوناگون تقسیم بندی نمود که مهمترین این تقسیم بندی ها بر اساس ولتاژ نامی تجهیزات و تابلو است . تابلوهایی که تجهیزات آنها دارای ولتاژ حداکثر تا 1کیلو ولت می باشند ، در بخش فشار ضعیف قرار می گیرند و ولتاژ نامی بالاتر از یک کیلو ولت را در بخش فشار متوسط قرار می دهند که به طور معمول تجهیزات حداکثر تا 36 کیلو ولت درون سلول قرار داده می شود

:: برچسب‌ها: تابلو برق،تابلو برق دیزل ژنراتور،تابلو برق دستی،تابلو برق امرجنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

دیزل ولوو پنتامدل TDA531GE  چهار سیلندر دارای توان 100 کیلو وات آمپر در حالت دائم و 109 کیلو وات در حالت اضطراری می باشد.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا،ژنراتور مکالته،موتور دیزل،دیزل میتسوبیشی ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

موتور دیزل میتسوبیشی مدل L3E بسیار جمع و جور ،دائم کار، بسیار سبک با سه سیلندر است.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا،ژنراتور مکالته،موتور دیزل،دیزل میتسوبیشی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE و ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S

دیزلعملیات کوپله کردن در ایران به صورت حرفه ای در بعضی از کارگاهای تخصصی کوپله کاری انجام می شود.موسسه تولیدی و صنعتی آذر موتور با توجه به داشتن متخصصان حرفه ای در این امر توانسته است بهترین کوپله های دیزل ژنراتور را در ایران ارائه دهد.

عملیات کوپله کاری با توجه به درخواست مشتری با انواع موتور دیزل و انواع ژنراتور انجام می شود.کوپله با استفاده از ورق خم شده فولادی، باک سوخت، باطری، صداگیر، لرزه گیر، شاسی، و ….. ساخته می شود.تابلو برق های دیزل ژنراتورها با توجه به نیاز مشتری به صورت امرجنسی یا دستی طراحی می شود.

دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE و ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S
 
دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE ، قدرت این مدل موتور برای ژنراتور در حالت دائم کار 186 KVA خواهد بود.این موتور با قابلیت اتصال به کلاچ جهت کار با پمپ و یا کوپله شدن با انواع ژنراتور جهت موتور برق مناسب است .
ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S سه فاز،بدون جاروبک، 1500 RPM است. ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S دارای مکانیک استاندارد،شاسی مکانیکی جوش داده شده با آویز و قطع کننده مدار قدرت می باشد.
- See more at: http://azarmotor-co.ir/product/150-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88-%d9%88%d8%a7%d8%aa18%da%a9%d8%a7%d9%88%d8%a7/#sthash.po9kjzRg.dpuf


:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا , ژنراتور مکالته , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل و یک  ژنراتور الکتریکی به همراه اجزایی دیگر نظیر سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و … که برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، در مواقعی که نیاز به برق اضطراری هست یا حتی کاربردهای دائم مورد استفاده قرار می گیرد، گویند دیزل ژنراتور ها متشکل از سیستم های کنترل، ژنراتور و سایر متعلقات فرعی آن، سیستم پیش گرما یا گرمکن، کنوپی ( اتاقک ضد صدا)، سیستم استارت اتوماتیک و قطع کننده های اضطراری مدار و …..است موتور ژنراتورها می‌توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاه‌ها، ادارات کوچک و تا 2000 کاوا قابل استفاده برای مجتمع‌های اداری بزرگ و کارخانه‌ها برق تولید کنند. ژنراتورها در توانهای مختلف را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح کانوپی سایلنت گویند. ژنراتورهای ۵۵ مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌شود. دیزل ژنراتورهای کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می‌شود استفاده می‌شوند.

ساختمان دیزل ژنراتورها:

دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی یکی ژنراتور الکتریکی و دیگری موتور دیزلی، تشکیل شده است اما اجزای فرعی دیگری نیز دارد که بدون آنها نمی تواند به خوبی و مطمئن کار کند. این اجزا به شرح زیر می باشند:
1) موتور : قسمت اصلی دیزل ژنراتور است که توان مکانیکی مورد نیاز ژنراتور برای حرکت را تامین می کند.
2) ژنراتور: تولید توان الکتریکی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد و انرژی اولیه خود را از موتور می گیرد و تبدیل به برق می کند.
3) مخزن سوخت ژنراتور: سوخت ژنراتور در این قسمت وارد می شود و حجم آن بر حسب نوع دستگاه دیزل ژنراتور متغیر است.
4) رگولاتور ولتاژ:  ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند
5) سیستم خنک کننده:  اجزای ولتاژ دیزل ژنراتور نیاز به خنک کردن مداوم دارند که سیستم خنک کننده این وظیفه را عهده دار است
6) سیستم روغن ژنراتور: اجزای این دستگاه برای اینکه بتوانند به راحتی کار کنند و در محور خود حرکت داشته باشند تا کمترین فشار به موتور وارد شود نیاز به روغن کاری مداوم و روزانه دارند.
7) شارژر باتری: وظیفه شارژ باتری به عهده این قسمت است.
8) سیستم کنترل: وظیفه کنترل الکتریکی اجزای دیزل ژنراتور به عهده این قسمت است.
9) سکوی اتصال: سکوی اتصال قطعه ای است که تمامی تجهیزات یک دیزل ژنراتور بر روی آن نصب می شود.
10)سیستم خروج دود ژنراتور: این بخش وظیفه خروج دودهای سمی تولید شده توسط دیزل ژنراتور را به عهده دارد.

کوپله دیزل ژنراتور :

کار اتصال موتور دیزل و ژنراتور به هم و نصب آن روی یک شاسی (Structure) فلزی و قرار دادن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپله کردن (Coupling) گویند. در دنیا شرکتهایی وجود دارند که منحصراً در صنعت کوپله دیزل ژنراتور فعالیت مینمایند. این شرکتها موتور دیزل و ژنراتور خود را از برندهای ذکر شده در بالا به صورت جداگانه خریداری نموده و آنها را کوپل مینمایند. این شرکتها دیزل ژنراتورهای کوپله خود را بسته به نیاز بازار به صورت دیزل ژنراتور با کانوپی سایلنت، شاسی موبایل و ... تحت نام تجاری خود به بازار عرضه مینمایند.

یکی مواردی که در خرید دستگاه های دیزل ژنراتور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و همیشه برای یک خریدار مبهم بوده است کمپانی کوپله کننده دستگاه و کشور سازنده آن می باشد.
کوپله فابریک
کوپله غیر فابریک

انواع دیزل ژنراتورهای آذر موتور

 

دیزل ژنراتور کوپله ایران:

دیزل ژنراتور کوپله فابریک:



:: برچسب‌ها: دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور فابریک , دیزل ژنراتور کوپله فابریک , دیزل ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

ژنراتور دستگاهی است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تولید برق می کند. و از اختلال در کارهای روزانه جلوگیری می کنند. ژنراتورها در صنعت بسیار پرکاربرد هستند و امروزه به عنوان منبع الکتریکی ثانویه در پروژه های صنعتی و مسکونی و... استفاده می گردد.

ژنراتورها چگونه کار می کند؟ 

توضیح عملکرد ژنراتورها را با یک مثال ساده می توان به عملکرد پمپ آب تشبیه کرد که جریان آب را به حرکت در می آورد اما آب تولید نمی کند. برعکس آنچه به نظر می رسد ژنراتور ها نیز برق تولید نمی کنند تنها شار الکتریکی که توسط الکترون ها حمل می شود را به حرکت در آورده و در سیم پیچ های مدار، بار الکتریکی تولید می کنند و در نهایت برق را به عنوان خروجی سیستم ارائه می دهند.

انواع ژنراتور :

• ژنراتور تک فاز • ژنراتور سه فاز • ژنراتور گازی • ژنراتور دیزل • ژنراتور بنزینی

ساختمان ژنراتور ها: 

1)موتور:یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب ژنراتورها باید به آن دقت کرد، موتور آن می باشد. زیرا موتوها منبع انرژی ورودی به دیزل ژنراتور می باشد و در واقع توان الکتیریکی یک ژنراتور را تعیین می کنند. به زبان ساده تر موتور قدرت یک دیزل ژنراتور را مشخص می کند. همچنین نکاتی مثل صدای ژنراتور، مقدار مصرف سوخت و... مواردی است که موتور دیزل ژنراتور مشخص می کند.

2) ژنراتور: اصلی ترین قسمت یک دیزل ژنراتور، ژنراتور آن می باشد. ژنراتور با استفاده از انرژی مکانیکی موتور توان برق تولید می کند. ساختمان ژنراتور اعم از نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است.
3) مخزن سوخت ژنراتور: حجم مخزن سوخت، براساس نوع و میزان مصرف سوخت آن متفاوت است. مخزن سوخت باید حداقل اندازه ای باشد که سوخت مصرفی برای روشن ماندن دستگاه بین 6 تا 8 ساعت را تامین کند.

4) رگولاتور ولتاژ: رگولاتور ولتاژ به کمک اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچی تحریک، رتورو یکسو کننده ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند. در واقع وظیفه تبدیل ولتاژ AC به جریان DC را در خروجی ژنراتور دارد.

5) سیستم خنک کننده: عملکرد دیزل ژنراتورها حرارت بسیار زیادی را تولید می کند که در مدت زمان های طولانی موجب آسیب های شدید و گاه جبران ناپذیر در دستگاه و درنهایت به هم ریختگی برنامه های یک پروژه می گردد. بنابراین سیستم خنک کننده از مهمترین اجزای یک دیزل ژنراتور می باشد. در ژنراتور های کوچک از آب به عنوان خنک کننده استفاده می کنند. استفاده از آب باید تحت شرایط خاص باشد. برای دیزل ژنراتورهای بزرگتر از گاز هیدروژن استفاده می شود. سیستم خنک کننده باید به طور مداوم کنترل گردد، به طور کلی پس از مصرف 600 ساعت پمپ آب و سیستم خنک کننده و 2400 ساعت فیلتر هوا تمیز گردد.

6) سیستم روغن ژنراتور:اجزای یک دیزل ژنراتور مدام در حال کار هستند و به روغن کاری نیاز دارند معمولا باید پس از هر 10ساعت کار با دیزل ژنراتور سطح آن روغن کاری شود در هر 500 ساعت باید روغن آن به طور کامل تعویض گردد.
7) شارژر باتری: این قسمت علاوه بر شارژ کردن باتری، میزان شارژ باتری را نشان می دهد، توان این شارژر با توان خروجی ژنراتور متناسب است.
8) سیستم کنترل: در دیزل ژنراتور ها موارد زیر مدام باید کنترل گردد:


A - ژنراتور: در ژنراتورها باید پارامترهای ولتاژ، جریان و فرکانس به صورت مداوم چک شود.
B-کنترل موتور: در موتور باید پارامترهای سرعت، میزان روشن بودن، فشار روغن، میزان حرارت سیال خنک کننده و ... بصورت مداوم اندازه گیری شود.
C-پنل خاموش و روشن: سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک که در بعضی از دیزل ژنراتور ها وجود دارد.


9)سکوی اتصال: هر نوع از دیزل ژنراتور یک قسمت با نام سکوی اتصال دارد که تمامی تجهیزات بر روی آن نصب می شود.
10) سیستم دود خروجی ژنراتور: دیزل ژنراتور ها به طور مداوم دود تولید می کنند در بیشتر این موارد این دود ها سمی هستند. برای جداسازی این قسمت از قسمت های دیگر این سیستم در خروجی موتور قرار گیرفته است

انواع ژنراتورهای آذر موتور



:: برچسب‌ها: ژنراتور چیست,ژنراتور,دیزل ژنراتور,فروش دیزل ژنراتور, ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

کار اتصال موتور دیزل و ژنراتور به هم و نصب آن بر روی یک شاسی (Structure) فلزی و قرار دادن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپلینگ دیزل ژنراتور مینامند. در گذشته از ژنراتورهای دو سر بلبرینگ در صنعت تولید دیزل ژنراتور استفاده میشد. این ژنراتورها قابلیت اتصال(کوپل) مستقیم به دیزل را دارا نبودند. لذا برای اتصال(کوپل) ژنراتور به دیزل نیاز به ساخت قطعه ای به نام کوپلینگ بود (این قطعه نقش همان تبدیل که جهت اتصال لوله های آب با ابعاد مختلف به هم را ایفا مینمود).

لذا در گذشته کیفیت کار تراشکار و دستگاه تراش بر روی بالانس بودن واسط کوپلینگ و لرزه و کیفیت دستگاه اثر گذار بود. در گذشته به دلیل کم کاری سازندگان داخلی، کارفرمایان دیزل ژنراتورهای فابریک(خارجی) را بر دیزل ژنراتورهای ساخت داخل ارجع میدانستند.

امروزه دیزل و ژنراتور چگونه به هم کوپل میشوند؟

با ساخت و ورود دیزل ژنراتورهای یک سر بلبرینگ به این صنعت، دیزل و ژنراتور به طور مستقیم و بدون نیاز به واسط(کوپلینگ) و تنها با بستن تعداد مشخصی پیچ به هم متصل میگردند. عملاً امروزه با ورود ژنراتورهای یک سر بلبرینگ مبحثی به نام فابریک نباید در صنعت دیزل ژنراتور وجود داشته باشد.

اصطلاح دیزل ژنراتور کوپله فابریک(غیر ایرانی) نیز از آن زمان در بین کارفرمایان مصطلح گردید. اما عملاً امروزه هیچ تفاوتی بین کوپله(اتصال) دیزل و ژنراتور هیچ دو شرکتی وجود ندارد. آنچه امروزه باعث تفاوت در کوپله دیزل ژنراتور گردیده نوع برند و کیفیت متعلقات جانبی است که در کوپله(اتصال) که در انتهای بحث آمده است.



:: برچسب‌ها: دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور کوپله فابریک , ژنراتور , دیزل , دیزل کوپله فابریک ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 فروردين 1396 | نظرات ()