نوشته شده توسط : rahimi

دو گروه از دیزل ژنراتور ها وجود دارند : دو زمانه و چهار زمانه ، که معمولا از گروه چهار زمانه به دلیل قدرت بیشترش در مقایسه ی با دو زمانه ها استفاده می شود. به طور معمول گروههایی از سیلندرها در مضربی از دو استفاده می شوند اگرچه می توان از هر کدام از این سیلندرها برای قرار گرفتن در میل لنگ به منظور جلوگیری از لرزش و حفظ تعادل استفاده کرد. ژنراتور ها معمولا به صورت تک فاز و یا سه فاز استفاده می شوند. در اکثر مصارف خانگی از تک فاز و در مصارف صنعتی و تجازی از سه فاز. دیزل ژنراتور ها معمولا برای مصارف دائمی و کم هزینه بسیار مناسب می باشند. دیزل های مدرن معمولا کم صدا و نگهداری انها آسان است. دیزل ژنراتور ها تجاری/ برنامه های کاربردی و صنعتی این دستگاه برای پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده است. دیزل ها محصولاتی انقلابی هستند که نیرویی تمیز و مناسب برای شرکتها ، خانه ها و تجارت های کوچک را فراهم می آورند. کاهش هزینه ی برق پشتیبان و راحت تر کردن نصب ژنراتورها در این روزها بسیار متداول شده است. معمولا شرکتها سود خود را زمانی که برق قطع می شود از دست می دهند. با توجه به تاثیر از دست دادن این سود ، اقتصاد سرمایه گذاری در نیروی برق آماده به کار (پشتیبان)بسیار پر اهمیت میباشد. بسیاری از ژنراتورهای مدرن برای رویارویی با نیروی برق مورد نیاز ضروری طراحی شده است. این واحد به صورت ادامه دار نیروی الکتریکی را نظارت می کند و به صورت خودکار زمانی که برق قطع می شود شروع به کار میکنند. و زمانی که برق وصل شد خاموش می شود. در صنایع در پروسه های بحرانی ژنراتور ها می توانند برق مورد نیاز را برای همه یا قسمتهای انتخاب شده فراهم آورند. این کیفیت منجر به استفاده گسترده این دیزل ها در همه ی برنامه های صنعتی، تجاری، تفریحی و … شده است. امروزه بسیاری از بیمارستانها، هتل های پنج ستاره، مراکز توسعه ی تجاری، طرحهای تولیدی، ارتباطات ، مراکز اقتصادی ، مراکز داده, موارد اورژانسی ، صنایع بزرگ و کوچک به نیروی بدون قطع و دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز دارند. موارد کاربرد دیزل ژنراتور کاربرد در جاده ها بسیاری از وسایل حمل و نقل سنگین مانند تراکتورها، اتوبوسها، کشتی ها، قطارهای مسافربری، ژنراتورهای بزرگ قابل حمل و نقل، بسیاری از مزرعه داران و وسایل کوچکتر از موتوهای دیزلی استفاده می کنند. با این حال در برخی از کشورها استفاده ی این موتورها در وسایل مسافربری که پر سروصدا، سنگین و دارای عملکرد خاص هستند و دارای سرعتی آهسته می باشند کاربرد زیادی ندارد. در حالت کلی این خودروها گرانتر از خودروهای بنزینی هستند . موتورهای دیزلی مدرن راه درازی را به همراه سیستم مستقیم تزریق توربو طی کرده اند و باید تحت فشار قرار بگیرد تا اختلاف بین موتورهای دیزلی و گازوئیلی را مشخص کند. در برخی از کشورها که مالیات سوخت دیزل بسیار ارزانتر از سوخت بنزین است ، خودروهای دیزلی معروف تر می باشند. طرحهای جدیدتر به طور قابل توجهی تفاوت بین سوخت دیزلی و بنزینی را نشان می دهد. آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش در مورد توسعه ی خودروهای دیزلی در صدر جهان قرار دارد. بعد از گذشت مدتها و با وجود تعداد اندک خودروهای دیزلی ، مرسدس بنز در قرن ۲۱ با حفظ کیفیت بالا به خودروهای دیزلی پیوست. کاربرد در آسمان تا اواخر دهه ی ۱۹۳۰ تعداد کمی از هواپیماها از موتورهای دیزلی استفاده می کردند. موتورهای دیزلی جدید قدرت بیشتری در مقایسه موتورهای جرقه ای دارند و بهره وری سوخت آنها بالاتر است. دستگاههای قدیمی از سیستم جرقه زنی الکتریکی ، تزریق سوخت و سیستم پیچیده ی مدیریت موتور استفاده می کردند که به مراتب کار آنها را از هواپیماهای جرقه ای آسان تر می کرد. هزینه ی سوخت دیزلی در مقایسه با سوخت بنزینی منجر به استفاده ی آنها در هواپیماهای کوچک شد و اکنون چندین شرکت شروع به فروش موتورهای دیزلی برای این منظور کرده اند. کاربرد در آب موتورهای پر سرعت برای تراکتورها، کامیون، قایق های بادبانی ، اتوبوس، ماشینها، کمپرسورها و ژنراتورها استفاده می شده است . بزرگترین موتور دیزل برای برق کشتی ها در آبهای آزاد مورد استفاده قرار گرفت. این موتورر بزرگ نیرویی بیش از ۹۰۰۰۰ کیلووات دارد و با نیرویی به اندازه ۶۰ تا ۱۰۰ دور د دقیه و در حدود ۱۵ متر بلندی شروع به کار میکند. کاربرد در بیمارستانها دیزل ژنراتور های پشتیبان برای هر مرکز بهداشتی و یا درمانی ضروری هستند. با توجه به انتقادات صورت گرفته به کارکرد این وسیله ها و موقعیتی که بیماران بیمارستان دارند قطع برق گزینه ی مناسبی نیست. برای سالهای طولانی ، بیمارستان های ارتش و عمومی به دستگاههای مولد برق در زمان قطعی برق نیاز داشته اند و نبود آن برای این مکان ها همچون یک بلای طبیعی است.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا , ژنراتور مکالته , موتور دیزل , دیزل میتسوبیشی , دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

این نام بر این دلالت دارد كه این قسمت ولتاژ خروجی موتور ژنراتور را تنظیم می كند.

تنظیم كننده ولتاژ: تبدیل ولتاژ AC به جریان DC – تنظیم كننده ولتاژ را از بخش كوچكی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است و به جریان DC تبدیل می كند. تنظیم كننده ولتاژ سپس جریان DC را تغذیه می كند كه به عنوان سیم پیچ ثانویه استاتور است كه به عنوان سیم پیچ محرک شناخته شده است.

سیم پیچ محرک: تبدیل جریان DC به جریان AC – سیم پیچ محرک الان كاركردی مشابه سیم پیچ اولیه استاتور است و جریان AC كمی تولید می كند. سیم پیچ ثانویه به واحدهایی كه به عنوان یكسو كننده چرخشی شناخته شده اند وصل هستند.

یكسوكننده های چرخشی: تبدیل جریان AC به جریان –DC این یكسوكننده جریان AC توسط سیم پیچ های یكسو كننده تولید می شوند و به جریان DC تبدیل می شود. این جریان DC منتهی به روتور/آرماتور است كه میدان الكترومغناطیسی است است بعلاوه میدان مغناطیس چرخشی روتور/آرماتور.



:: برچسب‌ها: ولتاژ ژنراتور , ژنراتور , دیزل ژنراتور , موتور دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

موتور  دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می‌گردند.

موتور دیزل چگونه کار میکند؟

موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.

ساختمان دیزل ها:

موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای VV یا خورجینی تقسیم‌بندی می‌کردند و ... ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند؛ بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.


1. پمپ انژکتور: وظیفه تنظیم میزان سوخت و تأمین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.
2. انژکتورها: باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند.
3. فیلترهای سوخت: باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند.
4. لوله‌های انتقال سوخت: می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.
5. توربوشارژر:باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند.

انواع دیزل های آذر موتور



:: برچسب‌ها: موتور دیزل , موتور دیزل لوول , موتور دیزل میتسوبیشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
توربو ژنراتورها یکی از اجزای افزایش دهنده توان دیزل و در نتیجه ژنراتورها هستند. کار اصلی توربو شارژر در حقیقت متراکم نمودن بیشتر هوای ورودی به موتور است.
یکی از پارامترهایی که در هر موتور دیزل و یا گازسوز مطرح میگردد نسبت تراکم آن موتور میباشد. در واقع هرچه این نسبت تراکم بالاتر باشد میزان کار ناشی از احتراق گاز داخل پیستون بیشتر خواهد بود. توربوشارژرها در واقع یک کمپرسور کوچک هستند با این تفاوت که نیرونی دورانی خود را از گازهای خروجی از موتور (اگزوز) که هیچ کاربری دیگری ندارند تمانین میکنند.
 

در حقیقت این کمرسور از دو صفحه پروانه ای که با یک محور به هم متصل شده اند تشکیل شده. یک سمت این محور که دارای صفحه پروانه ای شکل است در مسیر خروجی اگزوز و سمت دیگر آن در مسیر ورودی هوای موتور(منیفولد هوا) قرار دارد. صفحه ای که در سمت گازهای خروجی از موتور دیزل قرار دارند توربین و صفحه ای که در سمت گازهای ورودی به موتور قرار دارند کمپرسور نام دارد (گازهای خروجی به رنگ قرمز و گازهای ورودی به رنگ آبی نمایش داده شده اند).


 
صفحه توربین هنگام عبور گازهای خروجی از از روی شروع به گردش میکند. در نتیجه این امر محور و کمپرسور سمت دیگر نیز دوران نموده و هوای ورودی به موتور را متراکم میکند. در اصطلاح به این نوع کمپرسورها کمپرسورهای گریز از مرکز یا Centrifugal گویند.میزان افزایش فشار در این کمپرسورها 5 برابر میباشد. به دلیل همین افزایش فشار قابل توجه است که توان موتور دیزل یا گازسوز و در نتیجه توان خروجی ژنراتور بسیار افزایش میابد.چون توربو شارژر از گازهای بدون استفاده از خروجی اگزوز جهت تامین قدرت دورانی خود استفاده میکند تاثیر بسیاری بر روی افزایش راندمان دیزل ژنراتور دارد.
 

چگونه از روی نام موتور دیزل ژنراتور تشخیص دهیم که دارای توربوشارژر است؟

 
در دیزل ژنراتور پرکینز که جهت کوپل با ژنراتورها (Power Generation) وتولید برق استفاده میشوند میتوان از روی نام موتور این مسئله را تشخیص داد. به این ترتیب که بعد در قسمت دوم نام موتور از یک حرف " T " استفاده شده است. به عنوان مثال موتور1103A-33G و یا موتور دیزل 404D-22G فاقد توربو شارژر هستند. اما موتور دیزل 1103A-33TG1 و یا موتور 1006TAG دارای توربو ژنراتور هستند.
 
 

آیا دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای گازسوز باید حتماً توربو شارژ داشته باشند؟

 
هرگز الزامی به استفاده از توربوشارژر بر روی دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای گازسوز و یا هر موتور دیگری نیست! اما استفاده از توربوشارژر در یک موتور سبب افزایش فشار هوای ورودی به موتور و در نتیجه افزایش توان خروجی آن میگردد. در واقع همانطور که قبلاً گفته شد استفاده از توربو شارژر سبب افزایش راندمان کل مجموعه دیزل ژنراتور میگردد. به این معنا که به ازای مقدار مشخصی از سوخت دیزل شما توان الکتریکی بیشتری را از ژنراتور دارای توربو شارژر میتوانید بگیرید.به عنوان مثال ژنراتوری که دارای موتور دیزل 1103A-33G میباشد حداکثر توان نامی خروجی آن 33KVA میباشد. حال اگر موتور دیزل این ژنراتور با همان موتور اما از نوع توربوشارژر دار یعنی مدل 1103A-33TG1 استفاده گردد توان نامی خروجی ژنراتور تا میزان 50KVA افزایش میابد. البته استفاده از افتر کول نیز سبب افزایش توان خروجی از موتور میگردد که آن را در بخشهای بعد توضیح خواهیم داد. پس در واقع استفاده از توربو شارژر بر روی یک موتور سبب افزایش توان خروجی آن به ازای مصرف مشخص سوخت میگردد. البته باید توجه داشت که نصب توربو ژنراتور نیاز به روغن کاری بسیار پر قدرت محور آن دارد. لذا استفاده از یک لاین مستقیم جهت روانکاری محور آن الزامی است. همچنین مباحث مربوط به انتقال حرارت در توربو شارژرها مسئله دیگری هستند که در صورت تمایل میتوانید در مورد آنها مطالعه نمایید.


:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا , ژنراتور مکالته , موتور دیزل , دیزل میتسوبیشی , دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
شوینده فشار قوی با كارواش صنعتی دستگاهی است که آب را با فشار بسیار زیار پاشش می کند و به علت فشار بالایی که دارد ، جرم و کثیفی ها را به راحتی از بین برده و پاک می کند. كارواش صنعتی با پاشش فشار قوی سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی پاک می نماید که علاوه بر کاهش مصرف آب باعث افزایش کارایی و کیفیت و سرعت عملیات در نظافتی می گردد. كارواش صنعتی بسته به نیاز در 2 مدل آب سرد و آب گرم عرضه می شود. دستگاه های فشار قوی طوری طراحی شده اند که می توانند به سادگی خاک ، گرد و غبار ، گل و لای ، رنگ و دیگر کثیفی ها را از روی سطح بردارند. دلیل آنکه دستگاه های فشار قوی آب جزو پرطرفدار ترین دستگاه های نظافت صنعتی محسوب می شوند ، سادگی در استفاده و توانایی نظافت فضاهای وسیع و دور از دسترس می باشد.

انواع دستگاه های فشار قوی آب ( كارواش صنعتی )

انواع كارواش صنعتی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند ، كارواش صنعتی آب سرد و كارواش صنعتی آب گرم. شوینده فشار قوی یا كارواش صنعتی آب سرد توانایی جرم زدایی و شستشوی سطوح مختلف مانند نمای ساختمان ها ، کف پارکینگ ها ، استخر ، ماشین های صنعتی و... را دارد. کارواش آب گرم یا كارواش صنعتی آب گرم علاوه بر قابلیت های آب سرد توانایی شستشوی سطوح چرب و روغنی و ماشین های صنعتی و مناسب برای کف کارخانجات است.

نحوه عملکرد دستگاه های شوینده فشار قوی

بیشتر شوینده های فشار قوی می توانند به صورت خانگی و یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. تنها کافیست شیلنگ ورودی را به یک منبع آب وصل کنیم. بعضی از مدل ها دارای مخزن جهت نگهداری آب نیز دارند. موتور ، آب را تحت فشار بالا قرار می دهد و سپس آن را رها می کند تا با سرعت بالا از نازل پاشش شود. دکمه ای در نزدیکی نازل وجود دارد که به وسیله آن می توانید پاشش را شروع یا متوقف کنید ، در برخی از مدل ها امکان تنظیم فشار آب نیز گنجانده شده است.


:: برچسب‌ها: کارواش صنعتی , کارواش صنعتی آنووی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
تابلو : محفظه ای است فلزی یا غیر فلزی که تجهیزات در آن نصب شده و ارتباط الکتریکی توسط هادی ها برقرار شده و محفظه آماده بهره برداری می شود . تابلوی برق به عنوان مجموعه ای که در آن یک یا چند وسیله قطع و وصل همراه با تجهیزات کنترل ، اندازه گیری ، حفاظتی ، تنظیم کننده و غیره ؛ به منظور ایجاد ارتباطات لازم بین آنها و سایر تجهیزات خارج از تابلو وجود دارد ، می باشد . به طور کلی هرجا که بحث بهره برداری انرژی الکتریکی در تولید ، انتقال و توزیع و تبدیل انرژی الکتریکی و کنترل تجهیزات مصرف کننده انرژی الکتریکی مطرح باشد ، وجود تابلوهای برق ضرورت می یابد . تابلوهای برق را می توان از جنبه های گوناگون تقسیم بندی نمود که مهمترین این تقسیم بندی ها بر اساس ولتاژ نامی تجهیزات و تابلو است . تابلوهایی که تجهیزات آنها دارای ولتاژ حداکثر تا 1کیلو ولت می باشند ، در بخش فشار ضعیف قرار می گیرند و ولتاژ نامی بالاتر از یک کیلو ولت را در بخش فشار متوسط قرار می دهند که به طور معمول تجهیزات حداکثر تا 36 کیلو ولت درون سلول قرار داده می شود

:: برچسب‌ها: تابلو برق،تابلو برق دیزل ژنراتور،تابلو برق دستی،تابلو برق امرجنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

دیزل ولوو پنتامدل TDA531GE  چهار سیلندر دارای توان 100 کیلو وات آمپر در حالت دائم و 109 کیلو وات در حالت اضطراری می باشد.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا،ژنراتور مکالته،موتور دیزل،دیزل میتسوبیشی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

موتور دیزل میتسوبیشی مدل L3E بسیار جمع و جور ،دائم کار، بسیار سبک با سه سیلندر است.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا،ژنراتور مکالته،موتور دیزل،دیزل میتسوبیشی ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE و ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S

دیزلعملیات کوپله کردن در ایران به صورت حرفه ای در بعضی از کارگاهای تخصصی کوپله کاری انجام می شود.موسسه تولیدی و صنعتی آذر موتور با توجه به داشتن متخصصان حرفه ای در این امر توانسته است بهترین کوپله های دیزل ژنراتور را در ایران ارائه دهد.

عملیات کوپله کاری با توجه به درخواست مشتری با انواع موتور دیزل و انواع ژنراتور انجام می شود.کوپله با استفاده از ورق خم شده فولادی، باک سوخت، باطری، صداگیر، لرزه گیر، شاسی، و ….. ساخته می شود.تابلو برق های دیزل ژنراتورها با توجه به نیاز مشتری به صورت امرجنسی یا دستی طراحی می شود.

دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE و ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S
 
دیزل ولوو پنتا مدل TDA732GE ، قدرت این مدل موتور برای ژنراتور در حالت دائم کار 186 KVA خواهد بود.این موتور با قابلیت اتصال به کلاچ جهت کار با پمپ و یا کوپله شدن با انواع ژنراتور جهت موتور برق مناسب است .
ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S سه فاز،بدون جاروبک، 1500 RPM است. ژنراتور مکالته ایتالیا مدل ECO38-1S دارای مکانیک استاندارد،شاسی مکانیکی جوش داده شده با آویز و قطع کننده مدار قدرت می باشد.
- See more at: http://azarmotor-co.ir/product/150-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88-%d9%88%d8%a7%d8%aa18%da%a9%d8%a7%d9%88%d8%a7/#sthash.po9kjzRg.dpuf


:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا , ژنراتور مکالته , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1396 | نظرات ()