نوشته شده توسط : rahimi

خسارت به موتور دیزل به دلیل کاربرد نادرست یا استفاده غلط از دستگاه ژنراتور موتور دیزل به دلیل کاربرد نادرست یا استفاده غلط آسیب می بیند. لعاب شیشه داخلی (گهگاهی به عنوان لعاب و تیرکوبی نامیده می شود ) ازدیاد زغال کربن نامیده می شود این یک مشکل معمولی در دستگاه های ژنراتور است که به دلیل عدم رعایت کاربرد صحیح و عمل نکردن به رهنمودها به وجود می آید. موتورهای دیزل به طور ایده آل باید حداقل ۶۰ تا ۷۵ درصد از حداکثر بار سنجش توان خود را به کار بگیرند. زمان کوتاه رانش بار کم مجاز می باشد و دستگاه را برای بار زیاد (کامل) یا نزدیک به بار کامل در یک میزان منظم متوقف می کند.

شیشه لعاب داخلی و ازدیاد کربن زغال به دلیل دوره های طولانی کار کردن با سرعت کم و بار کم می باشد . چنین شرایطی هنگامی که موتور به عنوان واحد پشتیبانی و بدون بار و آماده عملکرد هنگام نیاز باشد پیش می آید (استفاده غلط). اگر موتوری که دستگاه را به کار می اندازد، برای باری که به این منظور به کار می رود پر از انرژی نیرو برق باشد (کاربرد نادرست)، باعث می شود دیزل بار کمتری را دارا باشد یا در بیشتر موارد وقتی دستگاه روشن می شود، به عنوان تست، بار را تخلیه می کند( استفاده غلط)‌به کار انداختن موتور کمتر از بار کم

باعث فشار سیلندر کم می شود و از آنجایی که رینگ پیستون به فشار گاز وابسته است که آنها را بر خلاف لایه سوخت بر روی حفره پیش می راند تا آب بندی شود، باعث آب بندی ضعیف رینگ پیستون می شود. کاهش فشار سیلندر باعث احتراق ضعیف می شود و منجر به فشار سوخت کم و دمای کم می شود .

این احتراق ضعیف به شکل گیری دوده و پسمانده سوخت کامل نسوخته منجر می شود و رینگ پیستون را از کار می اندازد که باعث کاهش بیشتر در بازدهی می شود و فشار کم ابتدائی را تشدید می کند. لعاب (آب بندی)، ‌وقتی اتفاق می افتد که گازهای سوختی داغ از رینگ پیستون های دارای لعاب (آب بندی) ‌ضعیف دیده شود و باعث می شود گازوئیل روغن کاری بر روی دیواره های سیلندر لعابی به وجود آورد که حفره را صاف می کند و تاثیر الگوی پیچیده سنگ تیغ تیزکنی که بر سطح حفره ایجاد می کند را از بین می برد و برای نگه داشتن گازوئیل و بازگشت آن به محفظه میل لنگ از طریق رینگ ازطریق رینگ کاردک موجود می باشد.

کربن سخت همچنین ازاحتراق ضعیف ( پیسه شاتر)حاصل می شود و بسیارساینده است و درسنگ تیغ تیزکنی حفره ایجاد می کند و منجر به صیقل حفره می شود که بعد از آن منجر به افزایش مصرف گازوئیل (دودآبی) می شود و از آ‌ن جایی که لایه سوخت درسنگ تیغ تیزکنی برای نگهداری سرپوش و فشارپیستون به کارمی رود، منجر به کاهش زیاد فشار نیز می شود.

سپس سوخت کامل نسوخته ازرینگ های پیستون چکه می کند وگازوئیل روغن کاری را کثیف می کند. احتراق ضعیف باعث می شود ورودی ها با دوده ،بسته شوند و باعث خرابی و خسارات بیشتر در احتراق و به وجودآمدن دود سیاه می شود. این مشکل سپس با شکل گیری اسیدها درگازوئیل موتورکه بوسیله آب غلیظ شده و احتراق با موادی که بطور معمولی دردمای بالاتری جوشیده شده اند، ایجاد شده، افزایش می یابد. این تشکیل اسید درگازوئیل روغن کاری باعث خسارت تدریجی و درنهایت ایجاد مشکلی اساسی می شود.

این چرخه خسارت و نابودی دستگاه به این معنی است که خیلی زود موتور به طور غیرقابل برگشتی خسارت می بیند و هرگزدیگر روشن نمی شود و دیگر قابلیت دسترسی به (نیروبرق) کامل هنگام نیاز را دارا نمی باشد.

کارکردن با بار کمتر ازحد معمول، نه تنها باعث ایجاد دود سفید ازگازوئیل نسوخته می شود، بلکه پس ازمدتی با دودآبی حاصل از گازوئیل روغن کاری نسوخته یکی شده و ازرینگ های پیستون آسیب دیده چکه می کند و دودسیاه نیز از ورودی آسیب دیده ایجاد می شود. این آلودگی ازطرف مسئولان وهمسایگان قابل قبول نمی باشد.

هنگامی که ایجاد لعاب آب بندی یا کربن شکل می گیرد، می توان با بازکردن ( اوراق کردن) موتور و دوباره سوراخ کردن حفره های سیلندر ایجاد علامت حفره های جدید و بازکردن موتور، تمیزکردن وکربن زدایی کردن محفظه احتراق، تمیزکردن سرلوله و دریچه های وارد کننده سوخت ، آنها را ازبین برد. اگرچنانچه زود فهمیده شود، به کارانداختن موتور با حداکثر بار به منظور بالا بردن دما فشارداخلی باعث می شود رینگ های پیستون لعاب آب بندی را ازحفره ها بتراشند و تشکیل کربن نیز از بین برود. با این وجود، اگرلعاب آب بندی پیش رفته باشد و تا مرحله ای که رینگ های پیستون به شیارهایشان چسبیده باشد پیش روی کرده باشد، این کارهیچ تأثیری ندارد. می توان با انتخاب با دقت و دقیق ژنراتور و مطابق با راهنمایی های به چاپ رسیده تولیدکنندگان، از این موضوع جلوگیری کرد. برای دستگاه های منحصراَ اضطراری که ایمنی هستند، باراضطراری اغلب تنها درحدود ۴|۱سنجش توان پشتیبانی است و ازاندازه دستگاه که برای بارابتدایی امری ضروری می باشد وکاهش ولتاژ ابتدایی را کم می کند، شخص می شود. ازاینرو، باردردسترس معمولا برای تست بار کافی نمی باشد و اگر این شیوه آمریکا به صورت تست بار هفتگی و ماهانه استفاده شود، دوباره منجر به خسارت به موتورمی شود. می توان با به کارگرفتن یک بانک (مخزن) بار برای تست مرتب یا با نصب یک مخزن باردائمی با این شرایط کنارآمد. هردو این انتخاب برحسب پوشش و سوخت موتوری که استفاده می شود، مخارجی درپی دارد ولی بهتراز متناوب موتوری است که دارای بارکمی می باشد. برای نواحی دورافتاده رئوستات با را می توان به آسانی ساخت. اغلب بهترین راه حل دراین شرایط تبدیل دستگاه به کاردرحالت موازی و تغذیه نیرو با شبکه می باشد. البته اگردردسترس باشد،یک باردرماه با تست بار یا با مثبت دستگاه درطرح سرویس ونگهداری پرمنفعت و درنتیجه کسب سود و منفعت ازسوخت گازوئیل می توان این کاررا انجام داد.



:: برچسب‌ها: کارواش صنعتی , کارواش صنعتی آنووی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

حتی اگر این دو ژنراتور کار یکسانی انجام دهند، نیروی تولیدی و نیروی پشتیبان تولید شده در زمان نیاز بین ژنراتورهای دیزلی و بنزینی متفاوت است. این کاملا روشن است که نحوه ی مشتعل شدن سوخت در سیلندرها توسط ژنراتورهای دیزلی بسیار متفاوت از ژنراتورهای بنزینی می باشد. در زیر برخی از تفاوتهای ژنراتواهای دیزلی و بنزینی آورده شده است:

۱) مصرف سوخت: زمانی که صحبت از مصرف سوخت می شود، دیزل ژنراتورها نصف سوختی که ژنراتورهای بنزینی مصرف می کنند، نیاز دارند. این مزیت گاهی اوقات به قیمت ژنراتورها نیز بر میگردد اما برای بیشتر موارد یک دیزل ژنراتور هزینه ی کمتری در طول استفاده دارد. یک تفاوت دیگر بین ژنراتورهای دیزلی و بنزینی احتراق سوخت می باشد. ژنراتورهای بنزینی از یک جرقه در محفظه ی سوخت برای مشتعل کردن سوخت استفاده می کنند. از طرفی دیگر دیزل ژنراتورها از طریق فشرده سازی و گرم کردن سوخت ایجاد آتش می کنند که این بسیار امن تر از موتورهای بنزینی است که ممکن است از طریق یک جرقه ایجاد انفجار بکنند.

۲) نیروی تولید شده: تفاوت بین نیروی تولید شده توسط دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای بنزینی بسیار روشن است همانطور که در قدرت فشرده سازی آنها این تفاوت واضح می باشد. نسبت تراکم موتورهای بنزینی در هر مکانی بین ۸ تا ۱۲ می باشد در حالی که این نسبت برای موتورهای دیزلی بین ۱۴ تا ۲۵ می باشد که نشان دهنده ی این است که موتورهای دیزلی کارایی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. یکی از زمینه هایی که موتورهای بنزینی را از موتورهای دیزلی سبقت گرفته است استارت در آب و هوای سرد می باشد. موتورهای دیزلی از جرقه استفاده نمی کنند، آنها با تکیه بر فشرده سازی هوا در داخل سیلندرها و با گرم کردن ژنراتور تولید آتش برای سوخت را انجام می دهند. زمانی که هوا سرد است رسیدن به دمای مورد نظر برای به کار انداختن دستگاه بسیار دشوار است. استفاده از یک شمع گرم کن، یک سیم برای عبور جریان الکتریکی از آن می تواند به رفع این مشکل کمک کند و به ایجاد احتراق کمک کند و به موتور اجازه دهد در هوای سرد شروع به کار کند و زمانی که استارت زده می شود موتور باید به خوبی کار کند.

۳) قابلیت حمل: قابلیت حمل دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای بنزینی معمولا یکسان می باشد. در آینده مدلهایی از هر دو خواهند آمد که به راحتی قابل حمل می باشند. اگرچه یک دیزل ژنراتور همزمان با مصرف سوخت کمتر، انرژی بیشتری تولید می کند و آن را برای برای سرمایه گذاری در یک فرم قابل حمل مناسب تر می سازد. با این وجود ژنراتورهای بنزینی مقداری سبک تر می باشند. یکی دیگر از مزیت های موتورهای بنزینی در این است که مخزن سوخت می تواند در هر جایی قرار گیرد و برای دیزل ژنراتورها پمپ های سوخت بسیار رایج هستند.

۴) دوام و پایداری: زمانی که دوام و پایداری ژنراتورهای گازوئیلی و دیزلی با هم مقایسه میشود، دیزل ژنراتورها نیاز به توجه کمتری نسبت به ژنراتورهای بنزینی دارد. علاوه بر این، هزینه ی مراقبت از ژنراتورهای دیزلی از ژنراتورهای بنزینی کمتر می باشد. ژنراتورهای بنزینی مانند همتایان خود تمایل به گرم شدن دارند که این تمایل منجر به سایش و پارگی در قطعات بنزینی ژنراتور می شود.

۵) امنیت: همانطور که قبلا گفته شد، ژنراتورهای بنزینی از شمعک برای ایجاد جرقه و مخلوط کردن آن با هوا برای فرآیند سوختی استفاده می کنند. به همین دلیل اگر از دستگاه به درستی نگه داری نشود می تواند یک خطر مطرح و بزرگ به وجود آورد. یکی دیگر از مزایای استفاده از دیزل ها نیروی انفجار بالای آنهاست بدین معنا که آنها گرمای بیشتری را برای انفجار بزرگتر ایجاد می کنند.

۶) نگه داری: زمان خرید برای ژنراتورها، سطوح نگه داری بین ژنراتورها را در نظر بگیرید. مشاهده ی گرمای بیشتر در ژنراتورهای بنزینی بدین معناست که قطعات موتور نیاز به جایگزینی بیشتر در مقایسه با قطعات در دیزل ژنراتورها دارند. برای هر دو ژنراتور بهتر است به صورت مداوم از آنها نگه داری شود که شامل تعویض مداوم فیلترها و روغن موتورهاست زمانی که ژنراتورها کار نمی کنند می باشد.

۷) هزینه: آخرین تفاوت بین ژنراتورهای دیزلی و بنزینی قیمت آنها می باشد. عمدتا یک دیزل ژنراتور از ژنراتورهای گازی به دلیل ماهیت قوی تر هزینه ی بیشتری دارد. نگه داری دیزل ژنراتورها آسان تر است و در زمانی یکسان انرژی بیشتر و مفیدتری را تولید میکند. هزینه های دیزل ژنراتور را می توان با صرفه جویی هایی که در طول مدت می شود داشت جبران کرد. یک ژنراتور بنزینی می تواند تا آخرین مرحله فعالیت کند اما به دلیل ماهیت این ژنراتورها و گرمایی که تولید میکنند در نهایت نیاز به جایگزین خواهند داشت.



:: برچسب‌ها: دیزل ولوو پنتا،ژنراتور مکالته،موتور دیزل،دیزل میتسوبیشی،دیزل ژنراتور،دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi
دانستن برخی از مسائل فنی در دیزل میتواند کمک بزرگی باشد. (برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه های دیزل ژنراتور). با توجه به اینکه دستگاه های دیزل ژنراتور باید در مواقع اضطراری به بهترین شکل ممکن بازدهی و راندمان داشته باشند ، لذا استفاده مناسب و استاندارد می تواند در بالا بردن عمر مفید دستگاه دارای اهمیت باشد.با استفاده از راهنمایی های زیر به راحتی میتوانید مشکلات دستگاه خود را شناسایی و عیب یابی کنید.
وقتی که دیزل زیاد گرم می کند :
  • مقدار آب رادیاتور کم شده است .
  • پمپ آب به خوب عمل نمی کند.
  • مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
  • ترموستات خوب عمل نمی کند.
  • واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
  • رادیاتور احتمال گرفتگی دارد.
  • اندازه ی اب را کامل تنظیم کنید.
  • محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و ان را در صورت فرسودگی تعویض کنید.
  • پمپ را تنظیم کنید.
وقتی که دیزل نامنظم کار می کند :
  • اسبک ها خوب کار نمی کند.
  • پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
  • شانه گاز گیر می کند.
  • محور رگلاتور گیر می کند.
  • محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
  • فنرهای رگلاتور شکسته است.
  • لحظه ی تزریق صحیح نیست.
  • دور آرام منظم نیست.
  • روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید .
  • سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد.
  • آن را با روغن کاری روان کنید.
  • آن را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید.
  • بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود ، دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.
وقتی که دیزل روشن نمی شود یا اینکه به سختی روشن می شود :
  • لوله های سوخت گرفتگی دارد.
  • سوخت در باک موجود نیست.
  • در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد.
  • فیلتر سوخت بسته شده است و پمپ اولیه کار نمی کند.
  • لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید.
  • سوخت باک را بازدید کنید.
  • مدار را هوا گیری کنید.
  • در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید.
  • فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید.
  • سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.
وقتی که دیزل می کوبد :
  • لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
  • گژن پین سائیده شده است.
  • رینگ ها شکسته اند.
  • کف پیستون را دوده گرفته است.
  • تایپیت ها خوب کار نمی کند.
  • موتور خیلی گرم است.
  • روغن کاری خوب انجام نمی شود.
  • سوپاپ ها سفت هستند.
  • اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود آنها را تعویض نمایید.
  • واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید.
  • فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید.
  • با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.
هنگامی که دود خروجی از اگزوز آبی رنگ است :
  • موتور روغن سوزی دارد.
  • از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.
  • رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد.
  • لاستیک های ابندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید.
هنگامی که دود خروجی از اگزوز سفید رنگ است :
  • انژکتورها معیوب اند.
  • فشار تراکم موتور کم است ، آ نها را سرویس و تنظیم کنید.
  • محل عیب را از رینگ ها با سوپاپ ها پیدا کنید و آن را مرمت کنید.
هنگامی که دود خروجی از اگزوز سیاه رنگ است :
  • سوخت زیاد است.
  • فیلتر هوا کثیف است.
  • زمان تزریق سوخت ریتارد است.
  • لقی سوپاپ ها کم است.
  • سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
  • انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
  • محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند ، پمپ را تنظیم کنید ، آن را سرویس کنید ، پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید.
  • سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید ، آب بندی کرده و لقی آنها را میزان کنید.
  • انژکتورها را سرویس کنید و کربن گیری شود.


:: برچسب‌ها: ولتاژ ژنراتور , ژنراتور , دیزل ژنراتور , موتور دیزل ژنراتور ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahimi

1) موتور موتور منبع انرژی مکانیکی ورودی به ژنراتور است. اندازه موتور به طور مستقیم به حداکثر توان خروجی ژنراتور بستگی دارد. ژنراتورها از دو مدل سوخت دیزلی و گازی ساخته شده اند.بعضی از آنها به صورت دوگانه سوز ساخته شده اند.

2) دینام دینام، همچنین به عنوان "genhead، شناخته شده است، دینام بخشی از ژنراتور است که باعث حرکت نسبی بین میدان های مغناطیسی و الکتریکی شده و باعث تولید برق می شود.

3) سیستم سوخت مخزن سوخت معمولا باید دارای ظرفیت کافی برای نگه داشتن ژنراتور در عملیات برای مدت 6 تا 8 ساعت به طور متوسط باشد. در مورد واحدهای ژنراتور کوچک، مخزن سوخت بخشی از پایه ژنراتور است یا در بالای چارچوب ژنراتور نصب شده است. برای کاربردهای تجاری، ممکن است لازم باشد که مخزن خروجی در خارج آن نصب شود

4) رگولاتور ولتاژ همانطور که از نام آن پیداست، این بخش موظف تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را در برابر هر یک از اجزا دارد که نقش موثری در روند دوره ای از تنظیم ولتاژ است.

5) سیستم های خنک کننده و اگزوز استفاده مداوم از ژنراتور باعث می شود اجزای مختلف آن به طور خوردکار گرم شود به همبن دلیل به یک سیستم خنک کننده و تهویه ای نیاز است تا گرمای تولید شده در این فرآیند را کنترل کند.

(6) سیستم روغن کاری شونده چون ژنراتور شامل قطعات متحرک در موتور می باشد ، نیاز به روغنکاری برای اطمینان از دوام و عملیات در دوره زمان طولانی می باشد .در یک پمپ روغن کاری شما باید سطح روغن موتور هر 8 ساعت کار ژنراتور تیک بزنید.

7) شارژر باطری شروع یک ژنراتور با باتری می باشد باتری ژنراتور شارژ تهیه شده توسط آن را با یک ولتاژ شناور دقیق میکند. اگر ولتاژ شناور بسیار پایین است، باتری undercharged باقی خواهد ماند. اگر ولتاژ شناور بسیار بالا است، آن را به عمر باتری را کوتاه کند. شارژر باتری معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته شده برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی.

8) کنترل پنل این رابط کنترلی از ژنراتور با اجزای دیگر است.

9) مجمع اصلی / قاب همه ژنراتور، قابل حمل یا ثابت دارای بدنه می باشد



:: برچسب‌ها: ژنراتور چیست , ژنراتور , دیزل ژنراتور , فروش دیزل ژنراتور , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1396 | نظرات ()